Skip to main content
Libraries
askus Ask us
 

Education - Teaching French

Un guide des ressources dans la collection des bibliothèques de UVic sur l'enseignement de base et d'immersion française en Colombie-Britannique de la maternelle à la 12e année. A guide to resources held by UVic Libraries on teaching core and immersion Fr

Bienvenue

Ce guide vous propose des ressources dans la collection des bibliothèques de UVic au sujet de l'enseignement du français, en l'inspirant du programme d'étude de la Colombie-Britannique pour la maternelle à la 12e année.

 

Vos instructeurs sont les les meilleures sources d'information de base sur l'enseignement du français dans les écoles de la Colombie-Britannique. Demandez leurs recommandations pour des ressources d'introduction à la matière.

 

Laissez-moi savoir si vous avez des recommandations de ressources à ajouter à ce guide.

________________________________________

This guide outlines resources held by UVic Libraries on the teaching of Social Studies using British Columbia's K-12 curriculum.

 

Your course instructors are the best sources of information for an introduction to the teaching of Social Studies in BC schools.  Ask them for their recommendations for useful introductory resources.

 

Let me know if you have recommendations for additional resources to be listed on this guide.

_

A very big thank you to Langara College Library and Information Technologies Program Practicum Student,
Danielle Raymond, for her language and technical expertise in the development of this guide. 

Un très grand merci à l'étudiante en stage du programme Library and Information Technologies de Langara College,
Danielle Raymond, pour son appui en langues et en technique dans l'élaboration de ce guide.

Introductory Video Clip--Prof. Fred Genesee

For a sense of current research in language immersion, check out this video of Prof. Fred Genesee.  Prof. Genesee is a professor at McGill and studies alternative forms of bilingual and immersion education; his current research interests include language acquisition in pre-school bilingual children, cross-language adopted children, and the language and academic development of students at-risk in bilingual programs.